2013. január 18., péntek

The Carrie Diaries - 1x01 Pilot

Elindult a Szex és New York előzménysorozata, amelynek nincs könnyű dolga. Egy olyan sorozat nyomdokaiba szeretne lépni, amely éveken keresztül diktálta a divatot és megváltoztatta a nők és a szex viszonyát.



Vártam a sorozatot, de ugyanakkor tartottam is tőle, mert a Szex és New Yorkot minőségben felülmúlni, vagy legalább megközelíteni nem kis feladat. Egy előzménysorozatnak pedig legalább olyan minőségűnek kéne lennie, mint az eredetinek, de a The Carrie Diaries esetében megnehezíti a dolgot az is, hogy másik csatornára került, mint amin a Szex és New York futott 7 éven át és az HBO ugye többet megengedhet ma is szexualitás terén magának, mint a CW.

A '80-as évek megteremtése nem sikerült igazán, attól, hogy bejátszanak pár akkori zenét, látjuk a Rubik kockát még nem hiszem el, hogy abban a korban játszódik a széria. A ruhák, sminkek viszont nem ezt tükrözik és azt sem hiszem, hogy akkoriban egy 16 éves lány fő problémája az volt, hogy még szűz. Mondjuk biztosra nem vehetem, mert nem éltem még akkor, de nekem akkor is furcsa.

A sorozat Carrie fiatalkoráról szól, akinek nemrég halt meg az anyja. Emiatt az apja szerez neki Manhattan-ben egy gyakornoki állást, Carrie pedig első látásra beleszeret a városba. Egy ruhaboltban belebotlik egy újság fotósába, aki persze rögtön elhívja bulizni a lányt. Az átmulatott éjszaka után Carrie úgy érzi, hogy felnőtt és másképp fog állni a dolgokhoz. Azért arra kíváncsi lennék, hogy egy ilyen éjszaka után hány ember élete változott meg gyökeresen. Szerintem nem soknak, de ilyeneken már nem akadok fenn. Van ugyanis nagyobb hibája is a sorozatnak,  tele van klisés elemekkel, illetve a pilotban konkrétan csak az fordul elő. Minden második jelenetnél felsóhajtottam, hogy ezt már láttam egyszer, csak nem itt. A lázadó húg, az újonnan érkező szexi pasi, a gimis ősellenség stb. minden tinisorozatban előfordul, ergó unalmas századjára.



A The Carrie Diaries felépítése emlékeztet a Jane by Designéra, mert ugyanúgy a gyakornoki állás és az iskola között oszlik meg az idő egy epizódok belül. A New York-i részekben egyenlőre Carrie egy ügyvédi irodában dolgozik, de van egy olyan sejtésem, hogy nem sokáig lesz ez így. Az iskolára nem sok szót szeretnék vesztegetni, mert ugyanolyan, mint bármelyik másik tinisorozatban.

A karakterek baromi jellegtelenek, még az általában érdekes gimis ellenség is. Carrie karaktere sem tetszik, mert arról a Carrie-ről, aki a Szex és New Yorkban szerepelt nem tudom elképzelni, hogy ilyen visszahúzódó és szürke lett volna. Engem Rosie, izé Maggie pasijának nemi hovatartozása sem izgat, ilyet is láttunk már. Austin Butler karaktere pedig sokkal jobb volt a Switched at Birth-ben, ezért nagyon sajnálom, hogy kilépett onnan a szerep miatt.

Értékelés: 4/10
Bármennyire is szeretnék nem tudok és nem is akarok elvonatkoztatni a Szex és New Yorktól és ez a sorozat a közelébe sem érhet semmilyen szempontból. Nincs meg az a bizonyos érzés és mindenki tudja a végét, így még az izgalom faktor sincs meg. Mindent összevetve nekem csalódás ez a sorozat és azt hiszem részemről ennyi volt, inkább újranézem a Szex és New Yorkot.

0 komment:

Megjegyzés küldése