2014. február 16., vasárnap

Lakatos Levente - Bomlás

Nagyon sokáig vívódtam, hogy adjak-e esélyt  a könyvnek, végül megláttam a könyvtárban, belekezdtem és nagyon kellemesen csalódtam. Bevallom, hogy az utóbbi években nem sok magyar író könyvét olvastam el és azok is csalódást okoztak, így nem csoda, hogy kételyekkel kezdtem bele a Bomlásba. Már a könyv elején éreztem, hogy ez bizony jobb lesz, mint amire számítottam, de hogy ennyire magával ragadjon a a történet azt nem kalkuláltam bele.



A gyilkossági sztorikat eleve nagyon szeretem, de ha még egyéb elemekkel kombinálva is van, gyakorlatilag garantált a szórakozásom.A könyvben a gyilkosság mellett a szexuális tartalmak, illetve egy szerelmi háromszög is szerepet kap. Mindezt úgy oldja meg az  író, hogy két részre bontja a történetet, az egyikben a nyomozást követhetjük, míg a másikban Szilvia kalandját a selyemfiúval egészen a gyilkosságig. A könyv ilyesfajta kettéosztásával még nem találkoztam és bevallom az elején nagyon fura volt Szilvia történetét úgy olvasni, mint egy könyvet, amit a nő írt. Tehát gyakorlatilag ez a része könyv a könyvben, amellyel még nem találkoztam, de negyven oldal után már egyáltalán nem tűnt furának. A másik szálon Dr. Lengyel a pszichológus és Laura a nyomozónő, kiegészülve Dórával akarja megtalálni először Szilviát, majd a gyilkossági ügy kellős közepébe csöppennek. A Bomlásban tehát alapvetően a gyilkossági szál vonzott és szerencsére ez kitartott a könyv végéig, ugyanis egészen az utolsó oldalakig nem lehetett tudni, hogy ki követte el a brutális gyilkosságot. A gyilkos személye pedig váratlanul ért és ez még inkább emel a kötet értékén.

A történetbe nem tudok belekötni, de a könyvben megjelenő egyéb elemekbe belefogok kicsit. Számomra túl sok volt a megjelent szörnyűség, a démoni világtól kezdve a megerőszakoláson át, a nem teljesen normális pszichológusig. Ha ezeknek a fele van csak benne a történetben, akkor egy szót sem szólnék, de úgy érzem ezen a téren kicsit túllőtt a célon az író. Talán Flórián karakterét kellett volna picit árnyaltabbra vennie, hiszen tényleg úgy alkotta meg, mint az eredendő gonoszt és aminek hitte magát, vagyis az Ördög fiának.  A karakterről semmilyen pozitív dolgot nem tudtunk meg, pedig nem minden fekete vagy fehér, ahogy a többi szereplőnél ez teljesen jól ki is jött. Persze így megvolt az ok, amiért megölték a másodállásban prostituáltként dolgozó fiatalt és nem volt egyértelmű a tettes kiléte sem. A többi szereplőt megkedveltem ugyan, de igazán megszeretni egyiküket sem tudtam, úgyhogy a könyv másik gyengeségének ezt tudnám megemlíteni.

Értékelés: 8/10
Összességében ez egy nagyon jó könyv, amelyet mindenképpen érdemes elolvasni. Pont az van meg benne, amit a New Adult könyvekből hiányolok, vagyis az izgalom faktor. Ebben az esetben végig izgatott, hogy ki lesz a gyilkos és miért követte el a tettét és a szerelmi szál végkimenetele sem volt teljesen sablonos. A krimi rajongóinak, illetve a New Adult iránt érdeklődőknek - ha egyáltalán belefér abba a kategóriába- mindenképpen ajánlom elolvasásra.

0 komment:

Megjegyzés küldése