2013. január 9., szerda

The Big C - 1x01 Pilot

A néhány napja közzétett posztban stílusosan kihagytam ezt a sorozatot, mert teljesen kiment a fejemből, hogy adni fogják. Nem is nagyon akartam elkezdeni, a trailer nem győzött meg és van mit néznem, de győzött a kíváncsiságom és végül adtam neki egy esélyt.


A Showtime megint jót alkotott és lassan ott tartunk, hogy innen nézem a legtöbb sorozatot, ami nagy teljesítmény tekintve, hogy 1 éve csak a Dextert néztem tőlük. A csatorna szokásához híven a The Big C sem egy szokványos történetet dolgoz fel. A sztori középpontjában Cathy áll, akiről kiderül a pilotban, hogy rákos és 1 éve van hátra. Ez a tény teljesen felforgatja az addigi életét és elhatározza, hogy a kemo helyett változtat az életén, olyan dolgokat próbál ki, amiket addig nem és nem hagyja magát elnyomni sem az iskolában, sem otthon. A dolgokat tetézi, hogy a családjának fogalma sincs a betegségéről és egyenlőre nem is tervezi elmondani nekik.



Szeretem az olyan sorozatokat, amelyben a fő téma olyan, amely bárkit érinthet az élete során és a szereplők nem modellalkatú lányok/fiúk és nem a felső tízezer köreiből valók a főhősök. Persze Cathynek is van mit a tejbe aprítania, de még sincs 8 emeletes háza, és húsz nyaralója. Ezzel a bekezdéssel kicsit magam ellen beszélek, mert bőven nézek a felső tízezer köreiből származó szereplőket felvonultató sorozatokat, de ezekbe a történetekbe jobban bele tudom élni magam, mert tisztában vagyok vele, hogy ez velem is megtörténhet.

Cathy családja egyenlőre csak asszisztál, de a férjen kívül mindegyikükben van potenciál, szóval később gondolom önálló szálat is kapnak. A fiú viccei bár kicsit morbidnak hatottak, de azért jól szórakoztam rajtuk és Cathy visszavágása se volt semmi. A legérdekesebb mellékkarakter Cathy öko-hajléktalan bátyja, remélem kapunk némi magyarázatot arra, hogy miért is él az utcán és az ő reakciójára nagyon kíváncsi vagyok a nő betegségét illetően.
A színészekre sem lehet panasz, Laura Linney nagyon jól alakítja a rákos nőt, nem véletlenül kapott Golden Globe-ot a karakter megformálásáért.

Értékelés: 8/10
Alapnak tökéletes volt ez a rész, mégsem kap maximális pontszámot, mert a férj karakterével nem tudok kibékülni. Ezen kívül viszont minden adott ahhoz, hogy Cathy története egy magas színvonalú dramedyvé nője ki magát. Remélem így lesz.

0 komment:

Megjegyzés küldése