2013. január 13., vasárnap

House of Lies - Az 1. évad

Már a pilot kritikában is méltattam a sorozatot, pedig még szoknom kellett a stílusát és a karakterekről is csak felületesen tudtam nyilatkozni. A sorozat az évad során nagyon más irányba ment, mint amit a pilot alapján feltételeztem, ugyanis a heti ügyek picit háttérbe kerültek és több lett a drámázás. Ráadásul komoly témák is előkerültek, amiket nem vicceltek el, hanem a drámai oldalát is bemutatták a dolgoknak, ami külön tetszett.



A tovább után spoileresen folytatom!


A dráma főleg Marty-ra és családjára vonatkozik, mert mindent láttunk az évadban: Parkinson.kóros apukát, női ruhákba öltöző tizenévest, gyerekért való harcot, szexet az ex-szel stb. Egyébként a szex és káromkodás a Showtime-hoz híven ebben a sorozatban is rendesen jelen van, de a hangsúlyt nem ezek a jelenetek kapják, ezért nem zavaró.

A fenti bekezdéstől nem tudom kinek jött meg a kedve a sorozathoz. Ha én elolvasnám ezt biztosan nem kezdenék bele, mert leírva valahogy másként hat, mint ahogy a sorozatban látjuk ezeket az elemeket. Nagyon jó munkát végeztek az írók a sorozattal, mert ugyan igazán nem dráma, de vígjáték sem, valahol a kettő között lavírozik, de pár rész után annyira berántott, hogy egyáltalán nem bántam a kevert műfajt, ugyanis mindkettőben nagyon jó. Amikor helyzet megengedi poénosra veszik a figurát, máskor meg nagyon is drámai hangnemet ütnek meg és talán az a kulcs, hogy a megfelelő időben teszik mindezt.



Marty kifelé beszélése először nagyon furcsán hatott és nem tudtam, hogyan is álljak a dologhoz. Aztán részről-részre egyre kevesebbet beszélt felénk és én is jobban hozzászoktam ehhez, olyannyira, hogy a filcel bekarikázós, illetve a fináléban a lövöldözős jeleneteken már hangosan nevettem. Még mindig Marty a legjobb karakter, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy a legtöbb teret ő kapja. Doug és Clyde is jópofák, imádom, ahogy szívatják egymást, viszont Kristen Bell karaktere nekem kicsit súlytalan és a színésznőtől sem vagyok elájulva.

Pár szóban a fináléról is szót ejtek, ami nem volt semmi és nagyon várom, hogy innen merre megy tovább a sztori. A rész különlegessége volt, hogy oda-vissza ugráltunk az időben és egyszer a múlt, majd a jelen, később a jövő jelenteit láthattuk. Ezúttal ez sem zavart, mert lekötöttek az események a fúziót körül, amit megakadályozott a csapat. A főszálat tehát lezárták, de újabbat nem vetettek fel egyenlőre. A magánéleti szálakon is zajlottak az események: Jeannie szakított a vőlegényével, Marty pedig egyedül maradt, miután  fia és az apja is elköltöztek tőle. A záróképsorok Marty és Jeannie között zseniálisra sikerültek és meglátjuk hogy mi lesz belőle.

Értékelés: 8/10
Jó évadot produkált a sorozat, az elején ugyan becsúszott 1-2 unalmas epizód, de az évad fényében ettől eltekintek. A hírek szerint Matt Damon is érkezik a 2. évadban, amitől még csak jobban várom, hogy nézhessem a folytatást.

0 komment:

Megjegyzés küldése