2012. november 7., szerda

Homeland - A 2. évad felénél

Hihetetlen, hogy már lement a 2. évad fele, egy minőségi sorozatnál csak úgy repülnek a részek. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a Showtime sorozatok évadai csak 12 részesek. A Homeland minősége nem romlott az 1. évadhoz képest, sőt néhol még jobban is tetszenek az epizódok, mint az előző szezonban.



A sorozatra továbbra is jellemző az erős karakterizáció, a lassú történetvezetés és még mindig nem tudjuk Brodynak mik is a céljai. Az évadban eddig váltakoztak az eseménydús és a lassú részek. Ezt tökéletesen váltogatják az írók, egyáltalán nem válik így unalmassá a sorozat.

A tovább mögött spoileresen folytatom!


A 2. évad fél évvel később kezdődik, ekkor Carrie már nem a CIA-nak dolgozik, Brody pedig képviselőként dolgozik és épp az alelnöki posztra vágyik. Nekem kicsit éles váltás volt a terroristát ebbe a pozícióban látni, de pár rész elteltével már nem zavaró, plusz nem sok jelenetben látni Brodyt az irodában. Carrie persze rögtön az események közepébe kerül már az első részben és azóta is segít a CIA-nak, de egyenlőre nem vették vissza. Mondjuk jelenleg ennek csak formai jelentősége van.

Brody végérvényesen lebukott a CIA előtt, miután egy Libanonból elhozott táskában megtalálták azt a bizonyos videó felvételt. A letartóztatása, kihallgatása volt eddig az évad fénypontja. Claire Danes és Damian Lewis iszonyatosan jók együtt. Már a nézésükből, gesztikulálásukból is sok mindenre lehet következtetni, miközben fogalmunk sincs, hogy amit egymásnak mondanak az igaz, vagy csak vakítás. Ezenkívül a kémia is nagyszerű köztük, szóval a közös jeleneteik aranyat érnek. Most, hogy Brody elvileg átállt még több jelenetben szerepelnek szerencsére. Egyébként érdekes ez a nagy segítségnyújtás a férfi részéről, nem vagyok meggyőződve róla, hogy ennyire egyoldalú ez a dolog. Erre utal a legutóbbi részben történt merénylet a CIA csapat ellen. Brody nyilván nem vallja be, mi sem láttunk konkrétan semmit, de Brody gyanús nekem.



Viszont még mindig nem tudjuk, Brody miért is állt át Nazir oldalára, a halott gyerek szöveget nyomatják még mindig, de ne akarják nekem bemesélni, hogy egy hű amerikaiból hirtelen terrorista lett, mert a hazaiak megölnek pár gyereket. Mármint ez bűn persze, de az irakiak sem különbek, szóval én ezt egész egyszerűen nem hiszem el. Gyanús azonban, hogy utalást sem kaptunk másra, persze még simán lehet ebben az évadban is valami.

Dana és Finn szálával egyáltalán nem vagyok kibékülve, mert felesleges időpocsékolásnak tartom. Olyan érzésem van, hogy nagyon szerettek volna már a gyerekekkel valamit kezdeni, ezért gyorsan megölettek velük egy nőt és lőn dráma. Mondjuk attól függ a későbbiekben mit kezdenek a szállal, mert az alelnök és Brody zsarolására kiváló, viszont Dana szenvedését nem szeretném sokáig nézni. Nagy butaság volt tőle odamenni a kórházba és szóba elegyedni az elütött nő lányával, mert szerintem semmit nem hitt el Dana makogásából.

Értékelés: 8/10
Kiváló a sorozat még mindig és a leírt negatívumok ellenére is. Az évadban még úgy nem álltam fel egyetlen rész után sem, hogy én ezt untam, vagy csalódtam, erre már nagyon kevés széria képes csak. Ez az a sorozat, amit minden héten nagyon várok és amint tudom meg is nézem.

0 komment:

Megjegyzés küldése