2012. november 19., hétfő

Bones - A 7. évad végén

Már 7 évadot láttam a sorozatból mégsem írtam róla, úgyhogy most pótolom ezen hiányosságomat. Érdekes a viszonyom a Boneshoz, mert az első 4 évadot anno az RTL Klubbon néztem meg és nagyon szerettem, aztán behozták Sweets karakterét. Szegényt az elejétől kezdve nem bírtam elviselni, feleslegesnek tartottam és ennek hatására abbahagytam. Tavaly aztán eszembe jutott, megnéztem pár részt és leragadtam nála. Rájöttem, hogy mennyire szerettem és Sweets is kevesebbet foglalkozik már Booth és Brennan kapcsolatának elemzésével, így nekem is elviselhetőbb.



Az évadok során az esetek nem sokat változtak, egyik test gusztustalanabb volt, mint a másik, de ezen kívül a nyomozás metódusa nem változott. Nem tudom, hogy ez pozitívum vagy éppen negatívum, mert sok részt nem lehet egymásután megnézni belőle, ugyanis unalomba fullad. Bevallom, hogy a legutóbbi évadot a vonatozásaim alkalmával fejeztem be, különben még mindig nem végeztem volna vele. A baj az, hogy mindig találok a Bonesnál érdekesebb, jobb néznivalót, de nincs szívem másodjára kaszálni.

A tovább mögött spoileresen folytatom!


A legnagyobb probléma szerintem az, ahogy Booth és Brennan kapcsolatát kezelték az elmúlt évadokban.  Évekig húzogatták az orrunk előtt a mézesmadzagot, majd az együttlétüket nem láttuk, sőt csókot sem, de Brennan terhes lett. Először azt hittem viccelnek a terhességgel, mert ez így elég érdekesen vette ki magát és a rajongók jogosan érezhették magukat átverve. Másrészt a két színész között már nincs meg az a kémia, feszültség, ami az első évadokban, vagy legalábbis nem látszik. Egyébként szépen nevelgetik a babát, a születése mondjuk elég szürreálisra sikerült az istállóban. Közben Angeláéknak is született gyerekük, ezzel a gyereknevelés fontos szerepet kapott. Önmagában ezzel nem lenne gondom, de a nyomozás kárára ment és így már nincs rendben a dolog. Ez alapvetően egy krimisorozat, nem pedig családi dráma, remélem ezen idén sikerül változtatni.

A gyilkos számítógépzseni karaktere és története nagyszerűen sült el, kivéve Brennan lelépését. Nem igazán értem erre mi szükség volt, ráadásul úgy, hogy Booth nem tudott róla. Ha a családja biztonsága a tét biztosan  ő is beleegyezett volna a tervbe. Arra kíváncsi vagyok, hogy ezt hogyan oldják meg az alkotók, bár nyilván Booth elkapja a bűnöst és Brennan meg a baba hazatérhet.

Kicsit úgy érzem megfáradt a sorozat, már nem tudnak érdekes eseteket kitalálni és a csapat tagjai már mindennel foglalkoznak a nyomozás, vizsgálódás helyett. Persze azt is csinálják, de sokkal kevesebb idő jut a heti ügyekre a magánéleti gondok miatt. Pozitívum viszont, hogy egy-két szereplő kivételével a karakterek nagyjából állandóak, évek óta az összeszokott csapatot látjuk és már a szívünkhöz nőttek, úgyhogy bárki távozását sajnálnám.

Értékelés: 6/10
Az értékelésem leginkább a 7. évadnak szól, mivel arról vannak konkrét emlékeim, de az előző évadok is ingadoztak. Akadtak nagyon jó, de nagyon rossz részek is. A következő évadot a téli szünet alatt tervezem elkezdeni, azt hiszem naprakész sosem leszek vele.

0 komment:

Megjegyzés küldése