2013. szeptember 24., kedd

Dexter - Vége a sorozatnak

Tavaly az utolsó évad bejelentésekor sajnáltam a sorozatot, mert úgy gondoltam, hogy az írókban még van több évadnyi szufla, amit nem szabad veszni hagyni és folytatni kéne a sorozatot. Ennél nagyobbat nem is tévedhettem volna, ugyanis nem hogy több, de még egy évadnyi sem volt vagy csak túl akartak lenni az egészen. A nyolcadik évad nem volt méltó a sorozathoz és ezt a szörnyű szezont megkoronázta egy nagyon vitatható finálé, amit világszerte teljesen jogosan kritizálnak a rajongók. Sajnos bennem is marad nem kevés keserű érzés a végével kapcsolatban és egyenlőre úgy gondolom, hogy nem fog hiányozni a sorozat, legalábbis egy darabig biztosan nem.



Az számomra világos volt már a sorozat kezdetekor, hogy tökéletes véget nem lehet írni neki, de hogy ennyire elszúrják arra nem számítottam. Az íróknak ráadásul rengeteg idejük volt kiagyalni az utolsó szezont, hiszen előre tudták, hogy a nyolcadik az lesz, és saját bevallásuk szerint évek óta erre a fináléra készültek. Nos, talán nem kellett volna vagy változtatni valamit, mert gyakorlatilag nem zárták le a sorozatot, így bármikor előszedhetik és folytathatják, én meg pont az effajta befejezésektől irtózom. Spoileresen folytatom!

Nem kezdem el sorolni, hogy mi minden nem tetszett az utolsó évadban, mert nem akarok annyira negatív hangvételű kritikát írni. Azonban vannak olyan bakik, amelyek mellett nem tudok elmenni szó nélkül. Kezdjük azzal, hogy Dexter nem bukott le, az íróknak eszük ágában sem volt meglépni ezt, helyette Batista az első adandó alkalommal kidobta LaGuerta összes cuccát, amelyből Dexterre gyanakodhattak volna. Amúgy szegény rendőrök abszolút statisztáltak csak az évad során és annyira idiótáknak állították be őket ebben az évadban, hogy az hihetetlen. Dexter ugyanis annyi de annyi hibát követett el és mégsem gyanakodott rá senki.

Hannah visszahozása is egy elvetélt ötletnek bizonyult, egyrészt ki nem állhattam a karaktert, másrészt az évad második fele körülötte forgott, viszont ő konkrétan semmit sem csinált és a legrosszabb, hogy megúszott mindent szárazon, élheti az életét Argentínában Harrisonnal. A másik érthetetlen személy számomra a pszichológusnő volt az évad során, aki a semmiből felbukkant és kiderült, hogy részt vett anno a kód kialakításában. A megölése nekem az évad fénypontját jelentette, viszont a fia, mint ellenség nagyon gyengére sikerült. Szegény próbált állandóan szúrós tekintettel nézni, amitől inkább horrorfilmbe illő karakternek kéne lennie, nem pedig Dexter utolsó ellenfelének.



És akkor térjünk rá a fináléra, ami eléggé kiverte nálam a biztosítékot, ugyanis Debra halála teljesen felesleges volt, ráadásul Dextert már nem merték kinyírni. Debra régóta a kedvenc karakterem, de nem csak ezért vagyok dühös a haláláért, hanem ezzel akarták Dexet büntetni, ami nem jött össze. A készítők a sorozatzáró utáni interjúkban próbálták kimagyarázni a történteket azzal, hogy Debra Dexter életében jelenleg a legfontosabb személy,de ez édeskevés. Az meg mindennek a legalja volt, hogy megrendezi a halálát, elhagyja a fiát és favágóként magányosan éli világát és ahogy a kritika elején említettem, így nagyon egyszerűen előkaphatják és bármikor folytathatják a sorozatot. A többiek még ennyi lezárást sem kaptak, így nem értem Masuka lánya például minek kellett egyáltalán és Quinn-t, Batista-t sem láttuk a végén, ráadásul Debra testének eltűnésére a reakciók sem kerültek már bele a fináléba. Ennél bárki értelmesebb és jobb lezárást tudott volna írni a sorozatnak, ez még egy évadzárónak is pocsék lenne, nem hogy sorozatzárónak.



Értékelés: 4/10
Tudom, hogy nagyon negatívra sikerült a kritika, nem szerettem volna ilyet írni és az utolsó percekig reméltem, hogy valami értelmes véget találtak ki. Pont az veszett el ebben az évadban, amiért megszerettem a Dextert és anno a harmadik évad tájékán nem hagytam abba. Nem mondom, hogy ott kaszálnom kellett volna, mert a negyedik, ötödik évad olyan élményeket adott, amelyekért abszolút megérte folytatni és soha nem felejtem el az első általam nézett sorozat gyilkosos sorozatot. Kár, hogy ilyen keserű szájízzel veszek végső búcsút Dextertől.

0 komment:

Megjegyzés küldése