2013. szeptember 11., szerda

Az éhezők viadala (The Hunger Games)

Tavaly nagyon nagy volt a hype a film körül és általában az istenített filmek, sorozatok nekem nem szoktak tetszeni, ezért merően elutasító voltam a filmmel kapcsolatban. A könyv elolvasására is csak nehezen vettem rá magam, ugyan kellemesen csalódtam, viszont a filmet direkt jó pár hónappal a könyv után néztem meg, hogy ne érjen akkora csalódás. Ugyanis nem szeretem a könyvek filmfeldolgozását, mert minden esetben a nekem fontos részek maradnak ki. Az éhezők viadala film a többihez képest igen jól sikerült, azonban pár részlet ebben az esetben is elsikkadt és kevesebb figyelmet kapott, mint szerettem volna.



A történet a jövőben játszódik, amikor is Észak-Amerika helyén Panem található, amelyhez tizenkét körzet tartozik, felettük pedig a Kapitólium áll, amely rosszul bánik a körzetekkel. Minden évben kiválasztanak körzetenként egy tizenkét és tizennyolc év közötti lányt és fiút, akiknek élet-halál harcot kell vívniuk az Éhezők Viadalán. A tizenkettedik körzetben élő Katniss húgát sorsolják ki a viadalra, azonban ő önként vállalja a megpróbáltatásokat helyette. A viadalt csak egy fiatal élheti túl az Arénában a manipulált környezeti körülményekkel és egymással is meg kell küzdeniük. A bekamerázott aréna egyfajta valóságshow helyszínként is felfogható, hiszen a körzetek a TV-ben tudják figyelemmel kísérni az eseményeket, sőt a népszerű résztvevők kintről segítséget is kapnak.



A film nagyon hosszú, majdnem két és fél óra, az arányokkal mégsem vagyok megelégedve. A viadal előkészületei kitöltötték a film felét, a másik fele értelemszerűen maga a harc. Viszont a könyv ismeretében nekem összecsapottnak hatottak az arénabeli események, ugyanis nagyon gyorsan követték egymást a történések és a bent töltött idő nem tűnt két hétnek. Sajnos emiatt Rue karakterének kibontása és a tragikus halálának bemutatása  sem kapott megfelelő figyelmet. A könyvben iszonyatosan sajnáltam  a kislányt, aki sokat segített Katnissnek, a filmben viszont egyáltalán nem érintettek meg a vele történtek, mivel három jelenet után meg is halt.  A kívülről jövő segítség, illetve Katniss és Peeta bimbódzó szerelme sem tűnt a filmben lényegesnek, pedig ezek a momentumok igenis fontosak a viadal és a jövőbeni történések szempontjából.




A negatívumok ellenére azt kell hogy mondjam majdnem mindent kihoztak a könyvből, amit ki lehet. A látványtervező nagyszerű munkát végzett, mert a Kapitóliumot és az Arénát is pont ilyennek képzeltem el és ez nagyon ritka. Ráadásul a CGI-vel is iszonyatosan jól dolgoztak, tényleg semmi kifogásolnivalót nem találok benne. A történetet is jól összefoglalták, valószínűleg a kukacoskodásomnak köszönhető, hogy találtam benne hibát és a könyv ismerete nélkül teljesen más benyomásom alakult volna ki a filmről. Valószínűleg éltetném, ahogy jó magam is csak pozitív kritikát olvastam a filmről és ilyenkor picit sajnálom, hogy előbb olvastam a könyvet.




A színészekre sem lehet panasz, mert a fiataloktól az idősekig mindenki dicséretet érdemel. Donald Sutherland és Stanley Tucci hozzák a tőlük megszokott magas színvonalat, de a többieknek sem kell szégyenkezniük.Minden szem azonban a fiatalokra, főleg Jennifer Lawrence-re irányul, aki ennek a filmben köszönhetően lett sztár. Nekem azonban nem ez az elő filmem tőle, de ismét megállapítom, hogy ő erre született, mert nála hitelesebb Katnisst nem tudok elképzelni. A lány minden tulajdonságát jól adta vissza a képernyőn keresztül, nem csodálom, hogy jennifer fiatal kora ellenére már Oscar-díjjal rendelkezik. Liam Hemsworth sok vizet nem zavar, de abban a néhány jelenetben ő is odateszi magát. Egyszóval a látvány mellett a casting is elsőosztályú.  




Értékelés: 8/10
A tavalyi hype ezúttal jogosnak bizonyult, mert a film adaptációban bár van néhány hiba, valószínűleg ennél jobban senki nem tudta volna visszaadni a történetet. Nemsokára jön a folytatás és annak megtekintésére biztosan nem fogok egy évet várni.

0 komment:

Megjegyzés küldése