2012. január 15., vasárnap

Őrült, dilis, szerelem (Crazy, Stupid, Love)

Már régóta halasztgattam a film megnézését különböző okoknál fogva, de ma végre sort kerítettem rá. Nem azt kaptam, amit vártam a filmtől. Sőt néhol közhelyes is lett és más filmekből is csentek elemeket, de ennek ellenére nem csalódtam.

Cal (Steve Carell) és Emily (Julianne Moore) 25 év házasság után válni készül, mert a nő félrelépett. A férfi kiborul és minden este egy bárban sajnáltatja magát. Itt ismerkedik meg a nőcsábász Jacob-bal (Ryan Gosling), aki megtanítja csajozni. Cal kezdetben nehezen tanul, de idővel a nők kedvence lesz. A férfi azonban képtelen elfelejteni a feleségét és kész harcolni érte. Az élet tartogat meglepetéseket a szívtipró Jacob-nak is, amikor megismerkedik Hannah-val (Emma Stone).


Ez is egy olyan film, amelyre beülünk és már a kezdete előtt tudjuk a végét a trailer alapján. Nem szeretem, ha nincs a történetben fordulat és túlságosan kiszámítható. Az Őrült, dilis, szerelem esetében azonban ez nem zavart. El tudták terelni erről a figyelmemet a karakterek szerethetőségével és a szórakoztató poénokkal. A romantikus vígjátékokkal pedig pont az szokott lenni a probléma, hogy a poénok nem viccesek, csak a készítők gondolják annak.
A két óra alatt akadtak üresjáratok, unalmas részek, de nem volt feltűnő, nem nézegettem folyton az órát. Az utolsó negyedóra miatt nem tudok csak pozitívan nyilatkozni róla. A családi jelenet nagyon nevetségesre sikerült, egyáltalán nem érte el a kívánt hatást, a ballagási jelenet meg inkább kínos volt, mint megható. A film lezárása ezen jelenetek után meglepően jóra sikerült, szerencsére nem lett giccses.



Ryan Gosling és Steve Carell viszik egyértelműen a filmet. Ryan ezzel nálam bekerült a kedvenc színészek közé, tényleg fantasztikusan alakította a szívtiprót. Steve Carell pedig nagyon jól alakította a szerencsétlen és a magabiztos férfit is. A nők kevesebbet szerepeltek, ezért nehéz őket megfelelően értékelni. Igazából egyikük alakításától sem voltam elájulva, bár Emma Stonet még nem láttam ezelőtt.


Értékelés: 8/10

0 komment:

Megjegyzés küldése