2012. január 3., kedd

Az adósság (The Debt)

Sok kémfilm készült már Hollywoodban, ezek közül én csak nagyon keveset láttam. Ennek ellenére szerintem ez a jobbak közül való, bár közel sem tökéletes az alkotás.


A film két idősíkon játszódik. 1965-ben három Moszad ügynöknek egy háborús bűnöst kell elfogna és feltennie az Izraelbe tartó vonatra.  A sokáig szőtt tervbe azonban hiba csúszik és a célpontot nem tudják feltenni a vonatra. Sokáig a berlini lakásukban bújtatják, de egy óvatlan pillanatban az orvos kicsúszik az ügynökök kezei közül. Ők azonban ezt nem vallják be, sőt azt hazudják, hogy megölték a célpontot. 1997-ben két ügynök közös lánya, Sarah (Romi Aboulafia) megírja anyja, Rachel (Jessica Chastain és Hellen Mirren) történetét. A könyvbemutató napján felszínre törnek az emlékek és kiderül, hogy mi is történt pontosan 1965-ben.

A film jól van megcsinálva, remekül kombinálják a két idősík eseményeit. A trailer alapján azonban én több 1997-es eseményre számítottam, ehelyett az 1965-ös események voltak túlsúlyban. A küldetést nagyon részletesen nyomon követhetjük, talán túlságosan is, a film vége viszont összecsapottra sikerült. Lehet velem van a baj, de én a végét nem is értettem teljesen. Rachel megölte ugyan az orvost, de kiszivárogtatta a sztorit. A film nagy részében pedig ezt próbálták elkerülni. Ha már úgy is elmesélte a történetet, akkor miért kellett megölni az elmegyógyintézetben sínylődő orvost?



Sam Worthington alakítása ebben a filmben sokkal jobbra, hihetőbbre sikerült, mint a Last Night című filmben. A többiek sem vallottak szégyent, bár Helen Mirrentől többet vártam. Több érzelmet, kifejezést szerettem volna látni az arcán. Összességében megállapítható, hogy a fiatal színészek lepipálták az idősebb párjaikat.

A filmet egyébként részben itthon forgatták. Nem tudom eldönteni, hogy hízelgő-e vagy sem az a tény, hogy az összes II. világháborús eseményeket vagy nem sokkal azutáni történetet feldolgozó filmet itthon vették fel.

Összességében szerintem nem volt rossz Az adósság, a téma iránt érdeklődőknek pedig kifejezetten érdekes lehet. Egyszer mindenképpen nézhető, de még az is lehet, hogy többször.

Értékelés: 8/10

0 komment:

Megjegyzés küldése