2012. január 21., szombat

Alcatraz - 1x01 Pilot

Nekem tetszett a pilot, annak ellenére is, hogy J. J. Abrams eddigi alkotásai nem keltették fel az érdeklődésemet.
A történet 1963-ban kezdődik, amikor a híres börtönből, az Alcatrazból megszöknek a foglyok. A jelenben kezdenek feltűnni az elítéltek és újabb bűnöket elkövetni. A foglyok elfogásáólegy fiatal nyomozónő, Rebecca Madsen (Sarah Jones), egy regényíró, Diego Soto (Jorge Garcia) és az Alcatraz egyik börtönőre, Emerson Hauser (Sam Neill) gondoskodik. Emerson létrehozta a modern kori Alcatrazt és oda zárja be a szökevényeket.
A jelen és a múlt váltogatását hihetetlen jól oldják meg, mindig akkor ugranak az időben, amikor pont szükség van rá. Ezáltal a foglyokat is jobban megismerhetjük és megérthetjük a cselekedeteiket.



A pilot alapján úgy tűnik, hogy egy nyomozós sorozatot fognak misztikus környezetbe ültetni. Talán a misztikus műfaj rajongóinak nem fog ez a sorozat tetszeni, de engem pont a nyomozás miatt érdekel. Abban viszont nem vagyok biztos, hogy az amerikaiak vevőek-e egy újabb nyomozós szériára. Talán sok titokkal és érdekes történetekkel fenn tudják tartani az érdeklődést.

A pilot hangulata, zenéje nagyon tetszett és a karakterek is érdekesnek tűnnek. Az első foglyot a rész elején még sajnáltam, amiért lopásért került az Alcatrazba, de a jelenben elkövetett gyilkosságai miatt a rész végére ez megváltozott.

Egyenlőre biztosan maradok a sorozatnál és pár rész után meglátjuk, hogy nekem való-e vagy nem. Ez főleg attól függ, hogy a misztikus, valóságtól elrugaszkodott elemek mennyire lesznek jelen a sorozatban.


Értékelés: 8/10

0 komment:

Megjegyzés küldése