2013. november 4., hétfő

The Good Wife - 5x05 Hitting the Fan

Az elmúlt napokban mindenhol dicsérték ezt a részt és nagyon kíváncsi lettem, hogy mire fel ez a nagy éljenzés. Az előző évad vége jó alapot teremtett ahhoz, hogy az ötödik évad az eddigiektől eltérő irányt vegyen és szerencsére a készítők meglovagolták ezt a lehetőséget és nem csak az ötödik rész volt kiváló, hanem eddig az egész évad zseniális. Ezzel az országos sorozatoknak igencsak feladták a leckét és egyúttal bebizonyították, hogy nem csak kábelen lehet minőségi egy sorozat a sokadik évadában. Arról meg már többször írtam, hogy értetlenül állok a sorozat népszerűtlensége előtt Amerikában, főleg ilyen jó részek után, de talán most megindul felfelé a nézettség is. Spoileresen folytatom!




A negyedik évad utolsó része óta szó van Cary és Alicia cégéről, amihez időközben sokan csatlakoztak is, de nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy vajon meg merik-e ezt lépni a készítők. A válasz az ötödik részben érkezett, amikor Will megtudta a szándékukat és kitette őket a Lockhart&Gardner-től. A negyedévesek sem voltak restek és még az utolsó percekben is megpróbálták letölteni azoknak az aktáit, akiket magukkal kívánnak vinni. Ezek a jelenetek tele voltak érzelemmel, feszültséggel és drámával, ami odaszegezett a képernyőhöz és izgultam, hogy mi sül ki ebből. Sikerül-e Carynek és Alicianak elindítani a cégüket vagy Will és Diane lejárató hadjárata sikerrel zárul?



Nem is tudtam hirtelen, hogy kinek drukkoljak, mert mindkét fél szempontjait meg lehetett érteni. Will hozta Alicia-t a Lockhart&Gardnerhez, segített a karrierjét, nyilván szíven ütötte, hogy a nő meglépne a cég legfontosabb ügyfeleivel. Ugyanakkor Carynek és Aliciának is igazat adtam, mert tényleg ők foglalkoztak az ügyfelekkel, törődtek a sorsukkal, míg a partnerek csak learatták a babérokat. Kalinda meg a két csoport között vívódott, vagyis elhitette velünk, hogy ezt teszi, miközben Will oldalán állva kijátszotta Cary-t. Nem mondom, hogy szimpatikus húzás volt ez tőle, de teljesen érthető, hogy sokakkal ellentétben ő lojális a munkaadójához. A végén bevallom nem is tudtam dönteni és mindkét félnek drukkoltam valamilyen szinten, de a jövőben azt hiszem állást kell majd foglalnom, mert a harc még csak most kezdődik a felek között.



Értékelés: 10/10
Ilyen merész és bevállalós részt nagyon régen láttam sorozatban, úgyhogy más pontszámmal nem is tudom leírni a látottakat. Kétség sem férhet hozzá, hogy a sorozat magasabb szintre lépett és ebből szerintem sokat fog profitálni a jövőben, ugyanis az évad még csak most kezd beindulni és ki tudja mi lesz a csúcs. Nagyon jó látni, hogy sohasem késő a megújulásra és rendkívül örülök, hogy a CBS töretlenül bízik a sorozatban és el tudtunk jutni az ötödik évadig. Alig várom a következő részt!

0 komment:

Megjegyzés küldése