2012. december 22., szombat

Homeland - A 2. évad

A Homeland idén nagy kedvenccé vált és megmentette az idei őszömet sorozatok terén (ok sorozat új évadát még nem tudtam elkezdeni) és egyértelműen ezt vártam a legjobban hétről hétre. Sokan sokfélét mondtak, írtak a 2. évadról, egyeseknek tetszett, másoknak meg nagyon nem. Az idei történetvezetésben ez benne volt, természetes, hogy más irányba fordult tavaly után a sorozat  és ez nem mindenkinek tetszik.



Az évad második felében történtek fényében ez a sorozat is elszakadt a valóságtól, de én egy olyan szériát sem tudok mondani, amelyik teljes mértékben élet közeli lenne. A Homeland még mindig sokkal realisztikusabb, mint a többi, ráadásul minden csavart azért valamennyire képesek voltak megmagyarázni, így nincs hiányérzetem.

A tovább mögött spoileresen folytatom!


A 2. évad jobban hasonlított egy thriller sorozatra, mint egy karakterdrámára és nagyon látszott, hogy a 24 készítői csinálják a sorozatot. Nekem ez tetszett, mert a karakterdrámával hamar kifulladna a történet, ráadásul ezeket a jeleneteket kicsit feloldják az izgalmas thrilleres szálak. Mondjuk a fanyalgókkal annyiban egyetértek, hogy az arányokat nem találták el jól, de ha csak ebbe tudok belekötni egy évadkritikában, akkor egy nagyszerű szezonon vagyunk túl és ez teljesen igaz a Homeland 2. évadára.

Végre kaptunk válaszokat is, megtudtuk, hogy Quinn az áruló, de az indítékairól semmi nem derült ki. Estes is besegített neki azért, hogy Brodyt eltegyék láb alól, de ez nem jött össze, mert Quinn meggondolta magát. Brody karaktere egyébként nagy utat tett meg az évadban, mert az évad kezdetekor képviselő volt, majd az alelnököt ő nyírta ki és az évadzáróbéli robbantás miatt szöknie kell.



A CIA elleni támadás egyébként jó gondolat volt, főleg úgy, hogy Nazir a síron túlról is "irányított". Épp idejében varrták el ezt a szálat, már kezdett volna unalmassá válni a hajsza Nazir után. Jövőre így tiszta lappal kezdhet a sorozat és teljesen más irányba mehet. Mondjuk erről semmilyen utalást nem kaptunk, de nagyon kíváncsi vagyok innen merre viszik tovább.

Carrie és Brody kapcsolata érdekes fordulatot vett, miután megpróbáltak őszinték lenni egymáshoz és tervezgették a közös jövőt. Gondoltuk, hogy mindebből semmi sem lesz sajnos a kémia sem volt meg annyira közöttük az enyelgős jeleneteknél. Elátkozott szerelem az övék, sosem lesznek boldogok együtt, a múltjuk miatt és ezt ők is pontosan tudják. Carrie mondta is a férfinak, hogy fél tőle, majd a robbantás után fegyvert is fogott rá, mert meg volt győződve arról, hogy Brody áll a történtek mögött.



Saulról nem sokat írtam eddig, pedig eléggé kinőtte magát a karakter és erős jeleneteket produkál. Nagyon tetszett a telefonbeszélgetés a fináléban a feleségével, amikor Carrie-t halottnak hiszi. Mandy Pattinkin csodálatosan alakít, sokkal hitelesebb, mint anno a Criminal Mindsban, pedig ott is bírtam a pasit.

Értékelés: 9/10
Összességében nagyon élveztem az évadot, egy-két gyengébb rész ellenére is. Sokáig nem tudtam volna megnevezni egy kedvenc sorozatot, de most már minden kétséget kizáróan a Homeland az. Sajnos messze még az új évad, de egy ilyen minőségi sorozatra megéri várni.

0 komment:

Megjegyzés küldése