2012. augusztus 13., hétfő

Nikita - A 2. évad

Felemás évadot zárt a Nikita, mert nagyon gyengén kezdett, csak a második felére találták meg a készítők a helyes irányt. A 2. évad elején rengeteg történeti szálba belekezdtek (pl.: őrzők, Alex bosszúja, Ryan szála stb.) kapkodtak a készítők és úgy éreztem ők sem tudják eldönteni, hogy melyik irányba menjenek. Emiatt én az évad közepén félretettem, pedig a jobb részek azután következtek.


Az évad második fele ugyanis elég jóra sikerült, mert végre a készítők el tudták dönteni, hogy mit akarnak, Nikitáéknak sem kellett ötfelé figyelniük, így teljes erőbedobással a Divízió elpusztítására koncentrálhattak.
A terv persze nem úgy sült el, ahogy tervezték, a Divízió nem szűnt meg, de ezentúl Ryan és Nikita irányításával fog működni. Lezárult tehát Percy korszaka a Divíziónál és érdekes lesz látni, hogy mit fog kezdeni Nikita a gyűlölt szervezet élén.

A csapathoz ebben az évadban Birkhoff, Sean és Ryan is csatlakozott, Sean és Alex személyében pedig új gerlepárja is van a sorozatnak. A szerelmi szálak nem tartoznak a kedvenceim közé a sorozatban, sőt szerintem ott szúrták el az 1. évadot, hogy minden előzmény nélkül összejött Michael és Nikita. Az ő kapcsolatuk is érdekesen alakult az évadban, hol együtt voltak, hol nem. Olyan időszakok is akadtak, amikor már el sem tudtam dönteni, hogy mi a helyzet velük. Michael gyerekének szála teljesen felesleges és buta volt, nem is értettem, hogy mit akarnak vele, mert nyilvánvaló, hogy Michael nem száll ki a sorozatból, másként pedig igen nehezen tudja tartani a kapcsolatot a gyerekével.

Említettem már, hogy az évad elején túl sok szálba kezdtek bele és ezek közül néhány nem is kapott még lezárást, párat pedig elnagyolva oldottak csak meg. A leginkább szembetűnő Semak halála volt talán, ugyanis  jó pár részen keresztül tervezte Alex a bosszút, majd 2 perc alatt megölték és ennyi. Ennél jóval többre számítottam, mert hatással volt a későbbiekre is, illetve szépen építették fel a szálat egészen a gyilkosságig.



A karakterek picit átrendeződtek az 1. évadhoz képest. Birkhoff szerencsére nagyobb teret kapott és jó szövegeket írtak neki, úgyhogy ő volt a legszórakoztatóbb ebben az évadban. Nikita és Michael maradtak a főszereplők, a két színész alakításával pedig én jobban meg voltam elégedve, mint tavaly. A Percyt játszó Xander Berkeley vitte idén a prímet, nagyszerűn hozta a mindenre elszánt rossz fiút. Végül, de nem utolsó sorban meg kell említenünk Amanda-t, akit az évad második felében picit hanyagolták, de jövőre szerintem ismét többet láthatjuk  a Melinda Clarke által alakított karaktert.

Összességében nem volt rossz az évad, de sokszor az az érzésem, hogy sokkal jobb is lehetne a sorozat, ha az általuk feldobott labdát rendesen lecsapnák és nm nagyolnának el dolgokat.

Értékelés: 6/10

0 komment:

Megjegyzés küldése