2012. augusztus 18., szombat

Dallas - Az 1. évad

Hamar elrepült ez a 10 rész, amit ismét a Ewingok között tölthettünk. A gyengébb kezdés után kicsit magára talált a sorozat és összességében pozitívan értékelem az 1. évadot. Ahogy már a pilot után is írtam a konfliktus fő forrása természetesen most is az olaj, amelyet mindenki meg akar szerezni az évadban, még a venezuelaiak is.


Az olajon kívül is akadtak titkok, intrikák, ahogy régen is. Én mindig is úgy tekintettem a Dallasra, mint egy amerikai szappanoperára és ez az évad ebben csak megerősített. Tudom, hogy sokan nem szeretik, illetve lenézik a brazil/mexikói szappanoperákat, de ebben a sorozatban pont ugyanazokat az elemeket lehet megtalálni.

A legnagyobb gondom még mindig az a sorozattal, hogy az idősek viszik a hátukon a szériát. Szerintem Jockey, Bobby és Cliff nélkül nagyon kevesen néznék. Még mindig az ő csatározásuk van a középpontban, amihez bábként használják a gyerekeiket. Christopher pont olyan jólelkű, mint Bobby, John Ross ugyanolyan pénzhajhász, mint Jockey, Cliff pedig úgy rángatja Rebbecca-t, ahogy csak akarja. Egyébként nekem meglepő volt, hogy a lány Cliff rokona, azt hittem, hogy Tommy-val a saját szakállukra dolgoznak.  Úgy tűnik, hogy minden a régi, Cliff ki akarja csinálni a Ewingokat, miközben ők egymással csatároznak.

Alapozásnak, felvezetésnek megfelelő volt ez a 10 rész, jövőre pedig az Olajtársasággal, illetve John Ross, Cliff bosszújával folytatódhatnak a bonyodalmak. Arra azért kíváncsi vagyok, hogy Cliffet ennyi év után még mi motiválja, még mit szeretne a Ewing családtól? Ha már a Barnes klánnál tartunk, számomra kicsit furcsa volt, hogy Pamela-ra nem is utaltak a folytatásban, szóba sem került, hogy mi van vele. Tisztában vagyok azzal, hogy a színésznőből a plasztikai műtétei miatt nem kértek, de a karakter fontos része a Dallasnak.



A fiatal generációval nem voltam megelégedve a pilotban, nos ez úgy változott az évad során, hogy Josh Enderson és Julie Gonzalo felnőttek a feladathoz, viszont Jesse Metcalfe és Jordana Brewster nem. Utóbbiak kevesebb teret kaptak és a jó karaktereket valamennyivel nehezebb fantasztikusan eljátszani, de azért remélem a jövőben ők is jobban alakítanak majd. Az idősebb generáció még mindig nagyszerű, Brenda Strong megfelelő választás volt Ann szerepére.

Összességében kellemes kis évadon vagyunk túl, ami valakinek nagyon bejön vagy el sem jut az évadzáróig. Én azt javaslom mindenkinek, hogy adjon egy esélyt a sorozatnak, főleg ha nézte a régi Dallast, és ne feledjétek, hogy a széria augusztus 29-én érkezik az RTL Klubra!

Értékelés: 7/10  

2 megjegyzés:

  1. Pam nem a plasztikai műtétek miatt nem jött vissza, hanem mert nem válalta. -,-

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig én ezt olvastam, de lehet, hogy az csak pletyka volt és neked van igazad.

      Törlés