2012. augusztus 27., hétfő

Dexter - A 4. évad végén

Tavaly írtam utoljára a sorozatról, úgyhogy épp itt az ideje, hogy az azóta látott 3 évad kapjon kritikát. Nem haladtam olyan tempóban vele, mint szerettem volna, aminek több oka is van. Egyrészt nehezen tudok Dexternek drukkolni, mert bár nem ártatlanokat gyilkol, mégis egy gyilkosról van szó. Másrészt pedig a 2-3. évad nem sikerült olyan izgalmasra, mint az 1.



A 2. évad nem hozta ugyan az előző szezon színvonalát, de ettől még tetszett. Pár rész kifejezetten jó volt, örültem Lila karakterének, mert  új színt hozott a sorozatba. A 3. évad az előzőekkel ellentétben viszont nagyon vontatott és unalmas lett, az évad vége kiszámítható. Nem értettem, hogy miért kellett Dexternek egy barát, amikor mindenki tudja, hogy igazi barátja nem lehet, különben lebukik. Tavaly a 3. évad vége felé hagytam abba a sorozatot és elgondolkodtam a kaszán is, de kíváncsi voltam az évad végére.

A 4. szezonról pedig csak pozitívat olvastam, ezért adtam még egy esélyt Dexternek és egyáltalán nem bántam meg. A 4 közül mindenképpen ez viszi a prímet, alig vártam, hogy nézhessem a legújabb részeket, pedig a hideg kirázott Trinitytől. Az évadot zseniálisan rakták össze, nem hagytak üresjáratot és sokszor megleptek a készítők a fordulatokkal. Az évadra aztán az évadzáró tette fel a koronát. Először nem is tudtam hogyan viszonyuljak a részhez, mert Rita halála egyszerre megdöbbentő, mégis logikus döntés a készítőktől. Később visszagondolva az évadzáróra már nagyon jónak találtam, kivéve a vérben fekvő Harrison-t. Nekem ez a húzás kicsit sok volt, hiszen annak idején Dextert ugyanígy találták meg a kikötőben. Szörnyű látványt nyújtott a kisfiú a rengeteg vérben és még mindig úgy gondolom, hogy erre a húzásra nem lett volna feltétlenül szükség.

Rita karakterét sajnálom, mert a nő megfelelő társa volt Dexternek, nem kérdezősködött sokat, mégis feltétel nélkül szerette. Nagy kérdés számomra, hogy a férfi viszontszerette-e. Néha úgy gondoltam, hogy igen, máskor viszont úgy tűnt, hogy neki ez a helyzet kényelmes és nem is akar változtatni rajta. Most érdekes helyzet áll elő, mert a három gyerek mellett (ha mindannyian vele maradnak) elég nehezen fog hódolni a szenvedélyének.

Összességében a 4 évadról elmondhatjuk, hogy nem tudott egyenletes színvonalon teljesíteni, de még így is rengeteg sorozatot megelőz. Alapvetően ez egy kiváló sorozat, de nem való mindenkinek. Akiktől távol állnak a gyilkolós szériák, illetve nem tudna elképzelni egy gyilkost főhősnek, ne kezdjen bele. Akik viszont régóta szemeznek vele nyugodtan kezdjenek bele, nem fogják megbánni! Én pedig remélem, hogy az 5-6. évad színvonalában inkább a 4-hez hasonlít, mint a 3-hoz.

Újabb poszt csak akkor várható a sorozatról, ha behoztam a lemaradást remélem ez a következő évadig sikerülni fog.

0 komment:

Megjegyzés küldése