2012. július 4., szerda

Gossip Girl - Az 5. évad

Két éve még az egyik kedvenc sorozatom volt, de az akkori erősségek mára már eltűntek. Már nem olyan erősek, színesek a karakterek és a történet is hagy kivetnivalót maga után bőven. Pedig nagyszerűen építették fel a kezdeteket, minden esélyük megvolt, hogy még évadokon keresztül minőségi részeket készítsenek, de ezt nem használták ki.



Olyannyira nem, hogy az 5. évadban már nem nagyon érdemes a minőségről beszélni, mert annyi butaságot követtek el és a karakterek is unalmassá, szürkévé váltak. Louis és Blair házassága egy vicc volt, pár rész alatt le is rendezték az egészet és ahhoz képest ahogyan megfenyegette Blair-t Georgina elég hamar lerendezte valahogy a herceget és családját. Az nem derült ki, hogy pontosan hogyan is intézte el ezt, pedig engem érdekelt volna.

Blair és Dan kapcsolatát én már azelőtt sem tartottam jó ötletnek, mielőtt összehozták őket. Egyszerűen nem tartottam őket működőképesnek és később kiderült, hogy tényleg nem azok. A két színész között egészen egyszerűen semmiféle kémia nincsen és így azért nehéz. A köztük lévő szexuális feszültségnek egy külön részt szenteltek, de engem ezzel sem sikerült meggyőzniük. A finálé alapján a következő évadban pedig visszatérünk a Chuck-Blair féle szerelmi évődéshez. Blair egyébként sem volt önmaga ebben az évadban, a régi, öntudatos Blair már sehol sincs legnagyobb sajnálatomra.



Serena karaktere is iszonyatosan beszürkült, pedig anno ő állt a sorozat középpontjában. Erre az évadra csak azt tudták kitalálni neki, hogy szeressen bele újra Dan-be, majd csábítsa el az évadzáróban és drogozzon be. Ha már ezt lépték meg, akkor remélem a sorozat végén is együtt lesznek.

Az évad mélypontjának mégis azt a húzást tartom, hogy Bart Bass mégsem halt meg. Először azt hittem ez valami rossz vicc, de sajnos nem az volt. Nagyon kétségbeeshettek az írók, ha ezt meglépték, mert nincs szükség még egy karakterre.

Nekem Ivy és Lola karaktere tetszett, szerintem fellendítették az évadot viszont az, hogy Lola sohasem akarta a pénzt és részese lenni a családja életének, mégis mindig belekeveredett mindenbe kicsit hiteltelenné tette a karaktert, mégis izgalmasabbnak tartottam ezt a szálat, mint a többiekét. Lola és Nate szerelmi szála is jól alakult, bár a hírek szerint nem lesz folytatása a dolognak. Nate.tel sem tudtak sokat kezdeni az évadban, remélem ez jövőre változik.

Lily és Rufus között régen volt feszültség, ezért kreáltak egyet nekik, nehogy unalomba fulladjanak, bár sohasem tartottam ezt a szálat a legizgalmasabbnak. Nem tudom mi ezzel a céljuk, majd meglátjuk.Nehezen tudom elképzelni, hogy Lily és Bart majd boldogan élnek, amíg meg nem halnak, de már mindent el tudok képzelni.

Összességében ez egy felejthető évad volt, szenvedős részekkel, de azért néhány rész még a régi Gossip Girl-t idézte. Az utolsó évadra új készítő érkezik, remélem jót fog tenni a vérfrissítés és méltóan fogunk búcsúzni az Upper East Side-i "tiniktől".

Értékelés: 4/10

0 komment:

Megjegyzés küldése