Oldalak

2011. november 26., szombat

Éjfélkor Párizsban (Midnight in Paris)


Nem szoktam megnézni, hogy az adott filmet ki rendezte, mert ez engem nem igazán érdekel. Talán Woody Allen az egyetlen rendező, akinek a filmjeit sz ő neve miatt nézem meg és eddig nem okozott csalódást. Amikor kijött ez a film, akkor tudta, hogy nekem minél hamarabb meg kell néznem, annak ellenére, hogy a történet nem csigázott fel.

A film egy íróról szól (Owen Wilson), aki a menyasszonyával (Rachel McAdams) és a nő családjával Párizsba utazik. Egyik este éjfélkor megjelenik egy kocsi és a főhősünket az 1920-as évek Párizsába röpíti. Az akkori nagy művészekkel és a példaképével együtt iszogat, bulizik. Az utazás aztán mindennap megismétlődik, süt odáig fajul, hogy a férfi nem akart visszamenni Amerikába. Találkozik többet között Hemingway-jel, Salvador Dalival, Picassoval és a szeretőjével (Marion Cotillard).


A film közben elgondolkoztam, hogy milyen lehet találkozni ezekkel a jelentős művészekkel, akikről csak az iskolában tanulunk. Gil is rácsodálkozott erre és ebből több humoros jelenet is kerekedett. A film, mint minden Allen film tanulságos. Kiderül, hogy Picasso szeretője is egy másik korban szeretne élni, ő egy előző kort tart aranykornak. Azt hiszem ez így van mióta világ a világ. Mindig az általunk aranykornak gondolt korban szeretnénk élni, mert azt gondoljuk, hogy az jobb volt.


Nem jártam még Párizsban, de a film elején látott tájképek alapján egyszer nagyon szeretnék eljutni oda. A film eleje még a város népszerűsítésére is jó lenne (persze erre Párizsnak nincs szüksége), mert csodálatos, ahogyan bemutatja a várost.

A filmhez szükség van elrugaszkodásra a valóságtól, mert elég meseszerű. Akinek nincs meg erre a fogékonysága, az nem fogja élvezni a filmet. Bátran ajánlom azonban mindenkinek, különösen akik szeretik Woody Allent és más filmjeit.

Értékelés: 10/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése